11-åring

Ni stackars tålmodiga som tittar in här, nu ska ni få en liten uppdatering. Vi firar födelsedag här i huset, Mittemellan fyller 11 och det är minsann inget att ta lätt på. Hon börjar planera sitt födelsedagskalas ungefär dagen efter att hon haft det förra, och då blir det ju pirrigt när det väl är så dags. I år är jag lite extra stolt över henne, för efter en del funderande fram och tillbaka har hon bestämt sig för att bjuda alla tjejer i klassen. Det låter väl inte så märkvärdigt, men hon har inte haft det så lätt i sin nya klass. Att killarna är besvärliga bryr hon sig inte så hemskt mycket om, men med tjejerna är det jobbigare. Jag har inte tjatat på henne om att bjuda alla - även de som orsakar mest ledsnad - för jag tycker att hon kan få välja att vara ifred på hemmaplan. Ändå tycker jag att det är starkt att hon bjuder dem också, och jag hoppas att hon ska få gott tillbaka av det. 

Häromdagen hittade jag förresten ett ord som beskriver min tös väldigt väl, och det är integritet. Det gäller ovanstående, och det gäller att hon minsann tänker ha sin guldpaljettkeps fastän kompisen tycker den är ful. Det gäller att hon sticker ut hakan när klassen röstar fram att sjunga Sean Banan i skolans melodifestival, skriver om texten så att de fula orden försvinner och får igenom att klassen ska sjunga hennes censurerade version. Integritet!



För övrigt står husets manliga invånare och trummar på sina magar i bakgrunden. Vet inte vilket ord som skulle beskriva dem...

Kommentarer
Postat av: mormor

Heja Ellika!!!

2012-03-29 @ 21:23:28
Postat av: Pastorsfrun

Go Ellika!!! Härliga tjej!!

2012-03-29 @ 22:04:47
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: Marre

Heja Ellika! Och ett stort grattis från oss här borta. Både för den nya åldern, men mest för att hon är en så härlig tjej!

2012-03-30 @ 10:39:32
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0