Niceville

Nej, jag kommer inte på något intressant eller kul att skriva. Haft en lugn söndag, men tar som vanligt ut sorgerna i förskott och nästa vecka kommer bli intensiv... Har förresten aviserat att jag vill gå ner till 80% igen i höst. Hoppas jag får igenom det, för just nu känns det galet mycket. Timmarna skulle nog räcka till att göra allt som behövs, men orken gör det inte. 

Nå, ett boktips kan jag ju ge iallafall. Jag håller på att läsa Niceville av Kathryn Stockett, och tycker om den (även om det just nu händer så'nt i boken som gör mig nervös). Det är tre kvinnors berättelser, alla lever de i samma stad i amerikanska södern i Martin Luther King & Rosa Parks-tid. Två av kvinnorna är svarta hembiträden, den tredje är vit. Som sagt har jag inte läst ut den, men jag törs ändå rekommendera:



Den har kommit som film också, men den har jag inte sett (än).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0