Senvinterdagar

Så ligger snön igen. Jaja, det är väl lika bra att det kommer, så får våren vintern ur systemet och kan sätta fart på riktigt sedan. Jag har hört det glunkas om upp emot 15 grader nästa vecka. Då kanske tussilagona slår ut till och med i det lilla köldhål en annan frusen människa ironiskt nog har bosatt sig i. Fast i ärlighetens namn har vi redan snödroppar på bordet, och de lär vara plockade just i vårt köldhål. Tack och lov för alla härdiga blomster och blad som förgyller kyliga senvinterdagar! Jag tycker att det är så fascinerande att björklöv i sin genomskinligt gulgröna begynnelse faktiskt är tåligare i all sin skirhet än i den robusta, blanka högsommardräkten. Det ser ju alldeles tvärtom ut! (Extrahera gärna en lämplig sensmoral av typen "döm inte efter utseendet" ur de där meningarna, få en aha-upplevelse och bli en bättre människa. Förslagsvis.)

För att landa i lite krass verklighet, kan jag avslöja att jag i år längtar lite extra efter våren av den mycket ytliga orsaken att jag inte kan få ordning på min nya frisyr när jag har haft mössa på mig... Åtminstone hoppas jag på smidighet och vidunderlig skönhet i den möss-lösa framtiden.

Kommentarer
Postat av: Annika

Mössan ska vara på hela dagen även inomhus, har inte eleverna lärt dig det. Då slipper du hårproblem :D Vilgot sitter tom framför tv:n här med en lila mössa på huvudet... På en av mina USA-bloggar finns ett inlägg med en massa pastorsfruar och deras bloggar. Kanske kan det vara kul att läsa lite om dem. Eller inte, de verkar vara hemmafruar hela bunten. http://www.kellyskornerblog.com/2012/03/show-us-your-life-ministry-wives.html

2012-03-10 @ 08:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0