Förkyld

Passar på att vara förkyld så här på den lediga dagen. Det gör inte särskilt mycket; jag hade inte planerat att gå i första maj-tåg ändå. Faktum är att jag aldrig ens har sett ett sådant en enda gång - så kan det gå när man varken bor i sta'n eller är lagd åt demonstrationer. Jag hoppas iallafall att förkylningen lagt sig något i morgon, för utan feber har jag inte samvete att vara hemma, men det är ju så lagom kul för eleverna att ha en lärare som snörvlar, nyser och tappar rösten...



Men det är maj, är det inte fantastiskt! Just nu läser jag Anne på Grönkulla för första gången på många, många år, och jag blir nästan sugen på att dra en harang i bästa Anne-stil - full av högtravande ord, sentimentalitet och naturromantik. Men jag nöjer mig med: Äntligen!

Kommentarer
Postat av: Marre

Åh, Anne! Jag läste också om dem för ett tag sedan. Började på en av mina praktiker, för att få en lite mer hemtrevlig känsla när jag var borta hemifrån i en månad. Mys :)



Jan-E tycker för övrigt att du är "snor bra".

2012-05-02 @ 20:46:41
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0