Adventsångest

Hej, jag heter Emmakaka och jag tycker inte om julen. Jag gillar inte att julpyssla, baka pepparkakor och sätta upp julgardiner. Julen gör mig stressad och pressad. Jag lyckas sällan bli så särskilt högtidlig för att Jesus lät sig födas till vår tämligen problemfyllda jord, för jag oroar mig för att alla ska ha det bra och att stämningen ska vara rätt. Julbord är ganska bortkastat på mig; det är alldeles för mycket kött och knepigheter på sådana. Och fåfängligheten i att köpa julklappar! Hysterin! Man vill ge bort det allra, allra bästa, men barnen vill ha barbies, pet shops och andra dussinsaker. Osv, osv, osv. 
 
Men jag tycker om några saker också. När vi äntligen sitter i vardagsrummet och myser på julaftons eftermiddag. Ljuset och doften från granen. Vår julskiva med Crystal Lewis. Och nu, när det är nattsvart både när jag åker till jobbet och när jag åker hem, då kan jag se fram emot alla juleljus som får mörkret att glittra. Synd det där med stressen, bara. 

Kommentarer
Postat av: Kicki

hihi, fick just en flashback från någon kall eftermiddag när vi promenerade hem till mig i ängabo, sjungandes något om ostmackor och oboy :) grymt mycket bättre än prinskorv!

2013-01-09 @ 16:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0