Familjen

Idag har vi varit på familjedag i kyrkan nästan hela dagen. Alla var inte helt entusiastiska hela tiden, men jag tror nog att vi hade roligt allihop egentligen, åtminstone delar av dagen. Vi fick till ett kul foto av familjen, ni kommer kanske få se det här i bloggen när vi har redigerat det lite...
 
Nu är maken och sonen på ungdomskonferens, och jag och tjejerna ska ägna oss åt våran lite vrickade form av mys - youtube. Vi söker på "funny cats", "laughing baby", "young girl sings amazing" och sådana saker, och sedan sitter vi och skrattar och oooh:ar. Och folk som tror att vi är så rysligt duktiga och rediga som inte har någon TV... Det är precis lika fel som att tro att jag är ett hälsofreak bara för att jag inte äter godis. Ha!
 
Apropå sådant tänkte jag på det här med familjer idag. Det händer förstås att jag jämför min familj med andra och tänker att de flesta andra är så duktiga och bra; de går på utflykter i skogen, lagar mat tillsammans, sjunger i stämmor... Eller campar! Jag tänker på hur bra barnen i de familjerna har det, men sedan tänker jag på vilken tur våra barn har det som kom till just vår familj - våra barn som vägrar att sjunga rörelsesånger, tycker om att sitta i varsitt hörn och läsa, vill sitta i röran på golvet och måla. Sådant passar alldeles utmärkt att göra hemma hos oss!

Kommentarer
Postat av: Marie

Exakt så youtubar vi också och barnen målar i röran för ... det finns ingen orörig plats att måla på. Fast det beror också på att vi inget utrymme har, brukar jag påpeka. Som nu.

2012-11-19 @ 18:04:56
Postat av: Pastorsfrun

Ni har ju världens goaste barn som passar perfekt in i er goa familj!!!

2012-11-19 @ 20:29:32
URL: http://Pastorsfrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0