Planering

Bredvid mig i soffan: En tjock mässkatalog och en blyertspenna. Nu ska alla intressanta miniseminarier och utställningar jag markerat i neon-färger sållas ner till ett funktionellt dagsprogram, med gott om luft för att bara gå runt och insupa. Vill jag helst höra pakistanska kvinnor berätta om sin kamp, eller höra Shabana som med humorn som vapen kämpar för det fria ordet, eller kanske få tips om Smartboard-användning? Allt börjar samtidigt. Smartboarden stryker jag utan sorg, jag kom just hem från en kurs. Om jag lyssnar på de pakistanska kvinnorna hinner jag nog till föredraget om vardagsrasism, för de är i samma del av mässan. Men går jag på det föredraget måste jag nog hoppa över det där om talrädsla, och det lät ju spännande... Jag planerar och kollar, men väl på plats är det inte omöjligt att jag får spring i benen och inte har ro att sitta ner något alls. Det må väl va' hänt isåfall, men det är roligt att planera ändå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0