Sådärja

Sisådär, nu var det blått igen! Återanvände mina kakor, och de gamla rutorna har "piffats upp" med en mörk nyans... 
 
Ledig lördag idag, och det är gott så. Läst ut en Damernas detektivbyrå, tagit en vårig promenad, gräddat pannkakor och till och med det sista är ganska fridsamt när man inte är under tidspress. Jag har en galet envis huvudvärk - den är inne på sin andra vecka - och tror nog inte att det kan vara så dumt att ta det lite lugnt. Klok som en bok, eller vad säger ni?
 
Förresten, igår såg jag en ödla i gräset vid busshållplatsen! Ödlor ser jag så sällan (i det fria) att jag liksom glömmer att vi faktiskt har sådana i Sverige. Häromveckan såg jag en räv, och jag tror att det är ungefär den andra jag ser någonsin. Kul! Nu ser jag fram emot fler sällsynta spaningar i sommar. Vi har ju haft en varg i trakten... Men allra roligast skulle det nog vara att få se ett lodjur i det fria. Inte så troligt, men roligt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0