Maraton

Nyårsafton - i år firar jag hemma med mina töser, och maken i Göteborg med sonen och ett par hundra andra ungdomar. För att få kvällen att gå har jag - om jag får säga det själv, ganska självuppoffrande - lovat tjejerna ett maraton. Vi ska se
 
 och
 
 och 
 
.
 
Jag tycker själv att jag är ganska god. Har ni hört hur de pratar?
 
Spela spel kan ju tyckas vara en lämplig sysselsättning under väntan på tolvslaget, men erfarenheten visar att sällskapsspel efter läggdags inte lockar fram några goda sidor hos någon. Hellre pipande ekorrar, då. I ärlighetens namn har jag redan förvarnat om att jag nog inte kommer se alla tre filmer från början till slut, och det är okej. De är vana vid att jag somnar i mitten. 
 
Så ser vår nyårsafton ut, plus lite tilltugg, och vid tolv går vi ut och tittar vad grannarna har hittat på för fyrverkerier den här gången. 
 
Förresten, vem vet, vi kanske hinner med ett spel också. Om vi hittar ett där alla vinner...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Du är i sanning en god och självuppoffrande förälder! :D

2013-12-31 @ 19:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0