Musikal

Vi har en musikal på gång, vår församling. Ändå sedan september har vi hållt på att öva in körsånger, och nu närmar det sig! 15, 16 och 17 mars är det dags för föreställningar; jag tror att det är kl. 18 alla de dagarna. Biljett ska man ha också, 100 kr kostar den, och vill någon ha så kan jag fixa.
 
...i alla fall, det närmar sig! Jag har mycket text kvar att lära mig, och några stämmor svajar lite fortfarande, men det är helt klart på gång. I måndags på övningen började vi med lite koreografi - det är ju jätteroligt, men hjälp vad man blir vimsig efter en stund! Som tur är kommer jag inte behöva tänka på ben och armar samtidigt, för det ligger liksom bortom vad jag klarar av. En replik har jag fått också, kan ni tänka. Den ska jag öva in på lördag, tillsammans med, förmodar jag, någon form av agerande. 
 
Det är roligt, det här! Det blir massor folk engagerade - vi i kören, de som ska agera, folk som syr kläder åt oss, scenbygge, maken jobbar lite med ljud- och bildinslag och så ska det ordnas fika, biljetter, städning osv. Som sagt, många inblandade! Och musikalen är alldeles ny; det är vår körledare som skrivit alla sånger. Ett par av dem är riktigt, riktigt vackra och någon är väldigt rolig. 
 
"Sökaren" heter musikalen, och handlar dels om människans sökande efter mening, och dels om Guds sökande efter människan. 
 
Det blir nog väldigt bra, det här! Välkommen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0