Dubbelseende

Det sämsta med kylan: Att det kryper och kliar i skinnet på mig.
 
Det bästa med kylan: Att det är så ljuvligt att ligga på värmemadrassen på kvällen. Det fungerar inte när det redan är varmt runtomkring, för då kan jag inte sova sedan. Men vad skönt det är att ta sin trötta rygg och lägga sig i värmen!
 
 
Det sämsta med att diskmaskinen har gått sönder: Att behöva diska för hand, förstås.
 
Det bästa med att diskmaskinen har gått sönder: Att vi, av någon outgrundlig orsak, håller bättre ordning på diskbänken. Och att den gick sönder efter jul. Och att den började osa bränt när vi var hemma och kunde stoppa den. Och att jag kan lägga mig på värmemadrassen när jag är trött i ryggen efter diskandet.
 
 
Det sämsta med att ha lovat att inte dricka läsk på en månad: Att jag inte får dricka läsk på en månad. (Nästan nio dagar avklarade.)
 
Det bästa med att ha lovat att inte dricka läsk på en månad: ...
...
...
Tja, det är ju nyttigt och ekonomiskt. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0