Nyår

Gott nytt år!
 
Ännu en nyårsafton är firad i hemmets lugna vrå. Ja, det vill säga, maken var förstås på nyårskonferens med ett gäng av ungdomarna, och då är det full fart som gäller, men barnen och jag vakade in det nya året under stillsammare former. Det märks att de börjar bli stora nu, för det är ganska lätt för dem att hålla sig vakna till tolvslaget. Å andra sidan har de inget emot att krypa ner i sängarna kvart över tolv, precis som sin mor.
 
Vi spelade Rappakalja, och när minstingen dels förstått poängen med spelet och dels fråntagits ansvaret som uppläsare av alternativen (hon hade lite svårt för att inte avslöja vem som skrivit vad - gulligt enligt mig, frustrerande enligt storebror) gick det bra. Sedan tog vi ett par omgångar memory innan vi tryckte igång Madagaskar 3. (Hela dagen idag har jag gått runt och nynnat "Dudu-dudududududu-cirkus! Dudu-afro!". Tack för det, Televerket!)
 
Strax innan tolv gick vi ut i regnvädret och tittade på fyrverkerier. Vi bor mitt i byn, så vi kan helt enkelt ställa oss på parkeringen och snurra runt - det smäller och lyser från alla håll. Mellantjejen, som omedvetet övar på att vara tonåring, hade full koll på mobilen hela tiden, skickade gott nytt år-sms 23.59 och annonserade tolvslaget för oss allihop. Sedan gick vi och la oss.
 
Maken kom hem vid tre. Nog för att det kunde vara kul med nyårsfest någon gång ibland, men samtidigt är min främsta reaktion när jag tittar på hans inspelningar från festen med ljusshow och dj, att det är skönt att inte vara ung längre. Inte "Oj, vad jag är gammal!" utan just det "Vad skönt att inte vara ung!". Maken är för övrigt inte heller purung, för jag misstänker att ungdomarna som var där inte lider av samma huvudvärk som han gör såhär dagen efter konferensen. Vilket osökt får mig att tänka på en serie jag läste häromdagen:
 
 
Hursomhelst åt vi frukost halv tolv idag. Ännu ett tecken på att barnen börjar bli stora...
Och sedan kunde jag ta en länge efterlängtad promenad, för isen är äntligen bortsmält och det regnade inte. Tack för den starten på 2013!

Kommentarer
Postat av: Pastorsfrun

Seth sjunger "ackrackeackecirkus" och dansar till heeeeela tiden! Han fick ju även peruken tillsammans med filmen, så iklädd den och sjungandes och dansandes är det väldigt sött :). Jag skulle gärna se dig i peruken oxå hihi! Kram

2013-01-01 @ 21:12:06
URL: http://Pastorsfrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0