Avslutningstider

Nedräkning pågår! Barnen slutar imorgon, mina elever i övermorgon och jag själv om en dryg vecka. Jag hoppas att jag kommer drabbas av rastlöshet i kombination med energi och arbetsglädje de första dagarna på lovet, för oj, vad mycket som har fått anstå här hemma! Men mycket blir för all del gjort också. Idag har vi till exempel fått iväg två barn korrekt utrustade på olika utflykter, bara en så'n sak! Det ena barnets utflykt krävde dessutom lagning av cykel och träning av användandet av densamma, så det var inget som gjordes i en handvändning. Men som hon har cyklat idag - och njutit av det! Det känns skönt att det fungerade, för jag har faktiskt oroat mig lite för den utflykten, precis som barnet självt. Nu är hon stolt och glad, och det med rätta!
 
Imorgon är det utflykt för ett barn (fika+badkläder) och avslutning för alla tre, varav hela familjen ska vara med på en, utrustad med fikakorg. Sommarlovet kommer inte som en befrielse bara för barnen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0