Sondag

Maken och döttrarna är på läger, så sonen och jag kan göra vad vi två vill. Det har inte hänt på väldigt länge, om någonsin, så det tog lite tid att komma på vad vi egentligen vill göra. Den här dagen enades vi till slut om att tillbringa i Göteborg. Vi har drivit runt, kikat in i lite affärer (inte varje dag jag bryr mig om Hobbex och Gamestop...), ätit kinamat, åkt spårvagn och hållt på att åka dit för plankning för att jag inte hittade rätt biljettläsare, och så har vi gått på Sjöfartsmuseet. Det var trevligt att gå där med någon som är lika genuint ointresserad av båtar som jag. Vi  tittade hellre på fiskarna i akvarie-delen och upprördes över att manet-akvariet inte var strömt nog, så att alla maneter låg på "rygg" på bottnen. Vi skrattade åt guldsmörkniven som ett skepp tilldelats för sina förnämliga stekar och åt begravningsskeden vid en annan monter. Dessutom hade sonen den goda smaken att faktiskt hoppa till när jag gjorde ett vagt bombliknande ljud när han hade huvudet så gott som inkört i ett kanonrör... Bra sällskap, helt enkelt!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0