Jobberiet

Låg vaken och funderade på jobbet i natt, trots att jag försökte låta bli - men det var kanske lika bra, för på jobbet blev det just inte mycket tid över att tänka på. Lika bra då att ha det gjort i förväg. Tyvärr är jag inte alls färdig med planeringen för imorgon, så det kan hända att jag upprepar proceduren i natt. Hoppas inte!
 
Arbetsdagen avslutades med en tvåtimmars föreläsning av typen där man får prata med sin granne om varför det är viktigt att vara förebilder, hur en opreciserad förändring av arbetsmiljön bäst ska kunna realiseras och varför man ska vara positiv. Osäker på den sista frågan; jag tyckte att jag lyssnade men jag förstod ändå inte riktigt vad vi skulle diskutera. Hursomhelst är jag nu en förändrad person, en bättre lärare och dessutom är jag odelat positiv till att få delta i ännu en föreläsning av detta slag om ett par veckor! ...
 
Men en sak är väldigt skön: Nu har jag bedömt alla elever som behöver bedömas just nu, och ska inte göra mer sådant på några veckor. Alla elever är dessutom meddelade resultatet och ingen protesterade. Fint! Och nästa vecka ska jag inte ha någon egen grupp, utan fungera som resurslärare i ett par andra grupper. Det blir lite omväxling, och dessutom får jag se hur det går för "mina" gamla elever i sina nya grupper. Det är bra att få göra sådär ibland, för man blir lätt lite insnöad på sin egen elevgrupp och det man själv fokuserar på i lärandet.
 
Så, nu har jag skrivit av mig om jobbet. Då kanske jag kan släppa det i natt i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0