Veckan

Regnet vräker ner i mörkret, men jag är inomhus, invirad i en filt, så det må väl vara hänt då. Veckan på jobbet har varit utmattande och fredagen var mycket välkommen. Jag försökte sitta uppe och mysa in helgen igårkväll, men jag somnade i soffan precis den tid jag brukar lägga mig. I morse var jag lite rastlös, men övriga familjen var inte utflyktssugna och därmed har jag också fått en lugn dag - som jag behövde. Tur att jag har familjen! 
 
För närvarande pågår digital kompetensutveckling, och som led i det har jag startat en parallell blogg för de uppgifter som ska göras i kursen. Jag har inte hunnit fixa med den knappt alls (men jag har idén till sidhuvud nästan färdig). Skulle någon till äventyrs vara nyfiken heter den emmakakalararen.blogg.se. Känn inget tvång, den är inte särskilt rolig.
 
Annars kämpar jag med stora och allvarliga frågor, som vad jag egentligen ska ha på mig imorgon som passar till både förmiddagsgudstjänst och 40+50-årsfest för mina kusiner. Jag kommer inte hinna att byta emellan; faktum är att det är ganska bra om vi lyckas komma i tid ens. Hursomhelst, jag har en ny snygg blus, men då måste jag ha jeans. Jeans är väl snajsigt?! Inte för att min släkt är så rysligt finkänslig, för all del. (Gissa varför jag inte bjuder på "dagens outfit"...)
 
Jaja. Det är lördag, det regnar, jag har min filt. Det ska nog lösa sig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0