Vinter

I morse borstade jag årets första snö av bilen. Garageporten är trasig, så vi kan inte njuta av lyxen att inte behöva skrapa för närvarande. Vi hade en kille hemma för att titta på den - konstatera att motorn inte tillverkas längre och att ett hjul behöver fixas - och bara det kostade 1300 kr. Hej hopp. Han gjorde alltså ingenting, bara tittade och konstaterade. Jag tror att vi får satsa på lagning utan motor, för visserligen är det väldigt skönt med fjärrstyrd port, men det är inte riktigt värt de där 7000 som det skulle kosta bara för att slippa använda musklerna... Än så länge får vi hursomhelst skrapa och borsta, för in i garaget kommer vi inte förrän vi pungar ut med pengarna.
 
I kväll ska jag komma ihåg att impregnerings-spreja mina vinterskor.
I morgon ska jag vara duktig på jobbet och sedan gå hem tidigt. 
I helgen ska musikalkören återförenas och se vad vi minns.
Nästa vecka ska jag jobba, klippa mig och julpynta. 
Nästa år vet man aldrig vad som händer.
Men i kväll ska jag iallfall spreja stövlarna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0