Naturare

Plötsligt hör man sig själv säga saker som
"egentligen är all färg i någon mån avsaknad av ljus"
och ler lite åt att man varit naturare en gång i tiden.
 
Jag kan inte påstå att året jag ägnade åt att läsa in 
naturvetenskaplig linje har gett mig enorma fördelar
i arbetet som svensklärare, men det var ett bra år.
Det var skönt att göra något jag var bra på. (Matte
och fysik iallafall, kemi och biologi faller sig inte lika
lätt för en annan. För många faktorer att ha i huvudet.)
Det är roligt att tänka på saker som att det som 
ser rött ut egentligen är något som absorberar alla
färger utom just rött. Det är trivsamt att sitta och 
plita lutande plan med massa olika krafter utsatta
och det är fint när ekvationer reder ut sig steg för steg.
QED.
 
Men språk, det är det ju inte. 

Kommentarer
Postat av: Annika

Eller när man kommer på att hur man än räknar i höst är bara 4/5 i familjens ålder primtal på samma gång. 7, 41, 46, 11 och 13. Eller 8, 41,37,11,13.

2014-08-12 @ 22:07:42
URL: http://mammamargit.blogg.se
Postat av: Anonym

46!! 36 skulle det vara.

2014-08-12 @ 22:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0