Hallå

Vad kan jag säga? Häromdagen tänkte jag en tanke som jag minns att jag tyckte kunde vara värd att utveckla på bloggen. Nu minns jag inte mer än just det, vilket man skulle kunna mena är tämligen värdelöst. 
 
Jobbar gör jag, så det står härliga till och så att det är svårt att sluta. Vad ska jag egentligen göra hela långa jullovet? Vad gör människor som inte jobbar? 
 
Köpt färdigt alla julklappar... Nja, men jag har kommit en bit på väg. Däremot är pepparkakorna inte bakta, marsipanen inte formad och mandlarna inte brända. (Kanske är det sådant folk som inte jobbar gör?)
 
Nej, vad dumt, jag har ju faktiskt varit arbetslös till och från, och det är inte meningen att raljera med det tillståndet. Det är mer meningen att raljera med mig själv, som för tillfället kanske låter mitt arbete uppta lite för mycket av min tid. Balans är bra, har jag hört. Kan man önska sig det i julklapp, måntro?
 
Sisådär, några rader skrivna. Får se hur många veckor det tar till nästa gång. Kanske kommer jag på vad det var jag skulle utveckla, man vet ju aldrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0