Semesterstress

Lite lätt stressat njuter jag av dessa underbara dagar. Jag är alldeles för medveten om att semestern inte är oändlig, och att det i själva verket är ganska snart jag börjar jobba. Den här sommaren har det varit ovanligt svårt att bara koppla bort jobbet, fast jag egentligen brukar vara bra på just det. Å andra sidan har jag nog varit slöare än någonsin förut, så kanhända får jag den vila jag behöver ändå. Mest av allt vill jag bara ligga på sängen och titta på lättsamma tv-serier, och en del sådant har det blivit också - inte utan dåligt samvete, men lite trotsigt sådär. "Jag har minsann semester och behöver få ta det lugnt på mitt onyttiga sätt, sådetså!" Något i den stilen.
 
Jag håller tummarna för att några dagar i soliga skärgården ska tillföra en extra nypa vila och avkoppling, innan det är dags att hugga i igen. Önska mig lycka till! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0