Såskris

Allvarligt talat. Det är något mellan mig och såskokning just nu. Jag brukade kunna göra fina, krämiga såser, men nu - allt skär sig! Varenda gryta jag gör blir kornig och ful. Varför?! En bra mjölredning räddade det mesta på den tiden när jag inte lagade glutenfritt, men det är ju inget alternativ nu. Jag har lärt mig att det är knixigt med tomat, lök eller äpple i såsen, men idag hade jag föriallsindar bara creme fraiche, mjölk och kryddor på kycklingen och ändå! 
 
Vad gör jag för fel? Hjälp mig, någon som faktiskt vet vad den håller på med och inte bara gissar sig fram!

Kommentarer
Postat av: Marie

Syror och mjölk som värms tillsammans kan bli grynigt. Creme fraiche skär sig inte, men mjölk ystar sig när man värmer den med något surt och creme fraiche är ju surt.

2014-05-05 @ 19:56:13
Postat av: E-K

Det låter ju logiskt. Jag visste inte att det var något jag har börjat med nu (blanda mjölk och creme fraiche, menar jag), men å andra sidan är det ett och annat jag inte har koll på, så...

2014-05-08 @ 20:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0