Tillbaka

Går runt och plockar ihop saker som ska med till jobbet imorgon. Vad är det nu som kan behövas? Dator, almanacka, nya krukväxter till klassrummet, reservladdaren till min mobil... I skafferiet hittar jag min "Kan innehålla spår av rester"-lunchväska, och inser med en suck att det är dags för lunchlådor igen. Samtidigt har jag mjukstartat jobbläget igen senaste veckan, och blir nog fint att vara på plats igen. Jag gillar mitt arbete och börjar känna att det trots allt ska bli lite roligt att varva jobbet med studier i höst. Det jag kommer sakna är tidsrymderna. Det att vakna och veta att jag kan kliva upp och ta en promenad och vara tillbaka med en timme till godo innan någon vill ha frukost. Att kunna avsluta en bok på en dag. Att tvätta fönster och ändå ha tid att gå och bada, titta på TV-serier och laga mat samma dag. Att inte behöva skynda. Det kommer jag sakna.

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad ska du studera, undrar en nyfiken och ständigt pluggande kusin.

Svar: Å, inget roligt precis. Jag ska bara se till att få min lärarlegitimation, så lite rester som behövs för att bli högstadielärare och inte "bara" folkhögskollärare. VFU, uppsats, lärarens yrkesroll... Så'nt.
Emmakaka

2015-08-24 @ 15:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0