Bilder

Ursäkta bildernas kvalitet, men kameran är som sagt paj så bilderna är tagna med mobilen.
 
Så här såg köket ut igår:
Väggen med köksskåp och diskbänk var delvis riven, liksom bakre väggen på städskrubben (en gammal toalett).
 
När jag kom hem idag såg det ut så här:
Ytterligare lite vägg nedtagen, golvmattorna upprivna, taket ligger delvis på golvet och fläkten är bortplockad. Den uppmärksamma kan också se att det en del rörarbete är gjort. Ganska mycket faktiskt, mer än vad som syns på bilderna.
 
Vardagsrummet:
Igår revs det gamla golvet ut, idag har det kommit till en remsa nytt golv. (Tarketts Apple Tree, det första av det nya vi valt som kommer på plats.)
 
Och så toaletten igår och idag. Det pågår någon slags mystiska rörarbeten där - som jag har godkänt - men jag kan inte specificera framstegen.
 
Förutom det här; det är lätt som en plätt att förstå förbättringen.
Det är duschgolvet igår (alltså källaren sedd genom taket) respektive idag. Idag går det inte att kliva igenom om man inte siktar riktigt ordentligt. 
 
Tänk att vara hantverkare! En dags arbete kan göra så stor skillnad. Det känns mil ifrån vad jag håller på med, där det ofta är små steg och mycket tålamod som gäller. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0