Helg

Det blir inga bilder idag, för sladden för överföring till dator är flera meter bort... Men igår kom den nya väggen upp och det mesta av hålet i golvet är borta, så köket/matrummet börjar se ut som ett hyfsat normalt rum. Snickarna städade dessutom undan det värsta efter sig, och när de nu inte ska vara här på ett par dagar, gick jag ett varv med dammsugare och dammtrasa.
 
Och så har jag beställt tapeter till köket! Hjälpes, med alla dörrar, fönster, snedtak och småsnuttar är det svårt att veta hur mycket som går åt. Den mycket hjälpsamma personalen i affären hjälpte mig dock att räkna på mönsterpassning och sådär, så förhoppningsvis blir det varken för lite eller alldeles för mycket tapet. Jag tog med mig ett par häften med mattprover också, och har börjat ringa in ungefär vad jag tror blir bra. Ikväll kommer maken hem, och sedan kan vi tänka tillsammans. Det har varit lite läskigt att vara tvungen att fatta en del snabba beslut den här veckan, när han har varit borta.
 
Lillan kom redan igår, så vi har fått lite egentid tillsammans - kikat runt i affärer hon tycker om (dvs inte klädaffärer), ätit i vårt knasiga kök och på sta'n och pratat en hel massa. Men vi har också hållt oss i olika delar av huset ibland, för det kan man behöva efter en veckas intensiv lägergemenskap. Nu ska vi strax åka och hämta resten av familjen, och sedan vidtar äventyret att leva fem personer i ett byggkaos. Förvisso ett i-landsproblem, men man får ta de problem man har...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0