Hoppsan

Såhärdåva... Det är ju roligt att dokumentera renoveringen steg för steg, särskilt som familjen inte är hemma och kan se hur processen ser ut. Alltså tog jag kameran när hantverkarna lämnat för dagen och gick runt i huset. Laminatgolvet i vardagsrummet borta - klick klick. Plastmattan på toalettens golv och väggar borta - klick. Duschen nerplockad till isoleringen för att komma åt rören - klick. Om man skulle ta ett kort från andra vinkeln också? Jag satte in en fot i duschen lite slarvigt, hamnade i bara isolering och foten sjönk, sjönk, föll, föll och det ville liksom inte ta stopp. Allvarligt talat - är det inte lag på att ha ett lager golv under isoleringen också??? Jag blev hängande med ena benet dinglandes ner i källaren hela vägen upp till rumpan. Det andra benet och resten av mig var kvar på dass. Om det var läskigt? Jodåvars, och jag misstänker att det där som ömmar på rumpan är ett rejält blåmärke. Men jag kravlade mig upp och kunde gå ner i källaren och hämta toffeln jag tappat när jag trillade genom golvet. 
 
Kamerans objektiv skadades i fallet, så resten av dagens arbete - städskrubbens bakvägg nerriven och golvet öppnat (hjälp!) samt väggen mellan köket och matrummet (och därmed köksskåp och diskbänk) nerriven - dokumenterade jag med mobilen. Sedan åkte jag och köpte diskbaljor och byggde upp en provisorisk diskbänk på badkaret, och nu orkar jag inte ens lägga över kort från mobilen till datorn. En annan dag. 
 
Hjälpes. Jag satte faktiskt foten rakt igenom ett golv. Allvarligt talat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0