IKEA

Ett antal timmar på IKEA, och köksinredning (minus vitvaror) är beställt. Min spatialt bättre tänkande hälft har suttit och fixat runt lite i deras köksplanerare på nätet, så ganska mycket hade vi hunnit fundera på i förväg. Vi har också varit där och sett vad som finns att välja på förut, och det var nog bra. Det blev ändå en del saker att tänka på när vi var där, och nu skulle det vara skönt att inte behöva tänka mer på ett tag. Men det ska nog bli bra det här! För den som är nyfiken och har koll på sortimentet: Skåpsluckorna heter Kroktorp, bänken ska vara träfärgad och fläkten är lite retro-emaljfärgad.
 
Snickarna har inte jobbat med taket, som jag trodde, utan med golvet. De har lagt ett lager golv ovanpå planklagret, gissningsvis för att jämna ut det lite. Det går lite långsamt, tycker jag, men å andra sidan får vi inte köket förrän om drygt tre veckor (TRE veckors diskning på toa!), så det spelar inte så stor roll. Och jag brukar tro att allt ska gå snabbare än det gör och vara billigare än vad det är, så det var väl egentligen förutsägbart.
 
Förresten, det har hänt något okänt med våra telefoner, så för närvarande är det mobilerna som gäller om någon behöver nå oss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0