Ny vägg

Det är spännande att komma hem på eftermiddagarna nu! Jag vet inte hur planerna ligger dag för dag, så jag får gå runt och kika lite när jag kommer. Igår vet jag inte riktigt vad de gjorde, mer än att plocka ner ytterlagret på en vägg samt lite taklister. Jag gissar på något rörarbete också, men jag vet inte som sagt.
 
Idag när jag kom från jobbet mötte jag ett par elektriker som höll på att plocka ihop sina saker. En massa el är dragen, och det hänger sladdar och rör så jag blir yr. Förut var elen lite feltänkt, så det gick till exempel inte att använda vattenkokaren när diskmaskinen var igång utan att strömmen gick. Nu har de dragit mycket av kökselen från vår andra elcentral (den i källaren) eftersom det ändå var öppet den vägen pga rörarbetet. Jag visste inte ens att det var ett alternativ, men jag hoppas att det blir bättre nu! Grunden till den nya väggen är på plats också, och så här ser det ut:
Elektrikerna har pekat ut vilka sladdar jag inte ska pilla på. Det var nog väl det, med tanke på min obetänksamhet hittills... Det är ett gammalt dörrhål där också, som ni ser. Det hade varit spännande att få se en ritning över huset i originalskick, men någon sådan finns tyvärr inte att tillgå.
 
Snickarnas sopsäckar var slut, så ikväll får jag navigera mig fram när jag ska till toan/köket (suck för toa/kök!). Se själva!
 
 
Lite mer är gjort på taket, infästningar (eller vad det kan heta) för toalett och handfat är på plats, och så har jag upptäckt att vi hade en smatt stengolv under klickgolvet i vardagsrummet. Rent allmänt är vardagsrumsgolvet något av ett lapptäcke; det kan inte vara första gången det görs om!
(Ja, det är vardagsrummet. Det grå under byrån är alltså sten, dårå.)
Jag hoppas lite att det nya golvet ska läggas imorgon, för det vore skönt att kunna använda vardagsrummet mer när familjen kommer hem i helgen. Just nu finns det till exempel inte någon bra plats att sitta och äta på. Å andra sidan vill jag förstås att köket ska komma i ordning så snart som möjligt, så jag protesterar inte om de arbetar där heller. Så länge det går framåt är jag rätt nöjd. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0