Badrum

Igår kom, lite oväntat, väggmattan upp på toaletten. Eftersom vi inte har några ljuskällor därinne just nu, blir det inget vidare på kort, men förhoppningsvis blir det färdigt att fota i början av veckan. Vi går från badrumsaprikost till nästan svart, så fastän vi inte förändrar något annat än färgerna (och rören, men det syns ju inte) kommer det bli som ett helt annat rum. Jag har köpt duschdraperi, handdukar, badrumsmatta och lite annat, och ser fram emot att få inreda!
 
Gjorde sönder ett glas idag. Jag gör det rätt ofta när jag diskar för hand, och jag tror att vi kommer behöva köpa en ny uppsättning när det här är klart. Tills vidare dricker vi i glas med sprickor, för det är ju faktiskt ingen idé att slänga dem medan spräckningsrisken kvarstår. Med lite tur kanske jag i fortsättningen bara gör sönder de som redan har sprickor... Ett grytlock har jag också kraschat. Att diska i duschen övergår tydligen min förmåga. 
 
IKEA hade ju ringt, förresten, och beskedet var att vår bänkskiva blir några dagar försenad. Suck! Men den ska ju iallafall på typ sist, så det är väl bara att förbereda allt annat i förväg. Skåpen ska komma som planerat, så nästa helg är det skruva, skruva, skruva som gäller. (För mig iallafall; maken ska ägna sig åt ungdomskonferens. Någon som har en skruvdragare och/eller ett par händer att låna ut?)
 
Jahaja, ännu ett blogginlägg om renoveringen. Inte vet jag om det är intressant, men ni är ju några tappra som fortfarande läser här. Det tackar jag för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0