Tittut

Här var det tyst värre. Jag kikade på förra årets januari- och februariinlägg, för att se om det var lika illa då, men se då skrev jag för glatta livet. Mest om renovering, det tillstås. Jag måste säga att det känns enormt skönt att vara färdig med det kaos-livet. Förstå att jag stod och hängde över badkaret när jag diskade i nästan två månader! Vi hämtade porslin och mat i fyra olika rum varje gång vi skulle äta! Och när vi kom hem från jobbet var det minsann inte frågan om att slänga in en maskin tvätt och sedan andas ut och återhämta sig inför nästa arbetsdag, nix filijox, det var slipning, sågning, målning etc för hela slanten. Nej, det saknar jag inte. Alls. Å andra sidan är vi fortfarande glada för vårt stora, fina kök.
 
Nu jobbar jag, förstås, och skriver på mitt examensarbete. Jag hade hoppats på att få lägga fram det nu i februari, men min handledare har inte haft tid att titta på det än, så jag missar förmodligen deadline för anmälan till seminariet. Nå, får jag bara det sista skrivet - och det är faktiskt inte mycket kvar - så kan den ju få vila sedan, även om jag inte får lägga fram den förrän i april. Jag ligger lite efter med studierna, för så'nt är livet ibland, och egentligen är jag inne på nästa moment i min kompletterande utbildning. Därför tar jag snart två månaders tjänstledighet och går på praktik, eller VFU, som det heter. Tre veckor ska jag vara på grundläggande vuxenutbildning och ha mina kollegor som handledare, fyra veckor ska jag vara på en högstadieskola och en vecka ska jag ha påsklov. Skönt med en vecka som man är helt säker på att man kan hantera i alla fall... Det kan ha framgått att jag har kluvna känslor inför att jag behöver utbilda mig, men en del dagar (idag till exempel) känns det inte så dumt att jag ska ta en paus från mitt vanliga jobb och göra lite annat. Det kommer bli desto roligare att komma tillbaka sedan, när jag har hunnit sakna det lite!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0