Ork

Nu känns det äntligen som att jag börjar komma ikapp efter ett alldeles för intensivt läsår. Idag kom jag ut på en morgonpromenad, organiserade ett par hyllor i min garderob och städade ur skåpet under diskbänken - före frukost! Sedan har jag klippt gräset, lagat mat, läst ut två böcker - varav den ena bitvis väldigt rolig och helt på franska - och nu känner jag att resten av dagen kan få gå i ingentingets tecken. Det är så skönt med lite ork! Det har varit ett par veckor nu när jag mest har halvlegat i någon fåtölj och pillat med mobilen och utöver det bara gjort det allra nödvändigaste. På nätterna har jag gjort upp storslagna planer om följande dags aktiviteter - alltifrån att städa sonens skrivbord till att bättra på målningen i brädskarvarna på gaveln ovanför garaget, men så har det slutat med Wordfeud, Netflix och Facebook. Kanske blir det en sådan dag imorgon också, vad vet jag, men hursomhelst känns det skönt när orken slår till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0