Mars

Sedan två veckor är jag tjänstledig på 80% och har praktik. Hittills och nästa vecka också är jag på grundläggande vuxenutbildning, och det är ganska trivsamt. Jag känner mina handledare sedan tidigare - det är nämligen mina kollegor - och de flesta av eleverna känner jag också eftersom jag har haft dem på SFI. Efter nästa vecka följer fyra veckor på en högstadieskola och då blir det lite mer nytt. Högstadiet. Meeeen - jag ska väl ta mig igenom det också. När jag inte jobbar eller praktiserar, gör jag något av följande: Skriver uppsats, gör kursuppgifter, tar hand om det allra nödvändigaste hemma eller däckar framför Netflix. Och det är i stort sett det hela. Det är inte jätteroligt, men när jag är mitt uppe i något enskilt moment funderar jag inte så mycket på skojighetsfaktor och då fungerar det okej. Det stora problemet är nog att jag hela tiden känner att jag borde göra allting fortare, för att hinna med de där andra sakerna som också behöver göras. Tyvärr är det jättesvårt att läsa akademiska texter eller göra djupanalyser snabbt. Dammsuga, laga mat och diska däremot, det går i ett huj! Snabbt och slarvigt, jajamensan!
 
Är det inte lustigt, på tal om något annat, hur man kan få vårkänslor mitt bland alla snödrivor? Några plusgrader, lite takdropp, solsken och någon kvittrande fågel... Och så är det ju faktiskt mitten av mars, så det kan smälla till snart. Hoppas! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0