Oktober

Oktober går mot sitt slut och jag klämmer ur mig ett blogginlägg för att i alla fall ha skrivit någon gång den här månaden. Arbete och studier fortsätter vara det som tar min tid, men förra veckan avslutade jag en kurs - åtminstone om jag blir godkänd på det jag lämnade in då - och kursen som börjar nästa vecka är den sista jag har kvar. Ljus i tunneln... När jag hade lämnat in tentan hade jag resten av veckan ledig och tillbringade i stort sett den tiden med ren vila. Ligga på soffan, ligga i sängen, läsa, se på tv-serier och filmer, ta promenader, sitta hos frissan i tre timmar, tjejkväll, inflyttningsfest, musikal, ligga lite mer i sängen... Väldigt skönt. Jag hade kunnat fortsätta så en vecka till, men så är det ju det här med jobbet också. 
 
Barnen, däremot, är lediga den här veckan, och det är dem väl unt. Det tar på krafterna att gå i skolan - att koncentrera sig i stökiga miljöer, att skifta fokus från det ena ämnet till det andra flera gånger om dagen, att ha läxor att ta itu med när skoldagen väl är över och så hela det sociala spelet på det. Skönt då att få vara hemma och göra så lite eller mycket man själv vill en vecka mitt i terminen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0