Lördagsbestyr

Den här dagen ägnar sig familjemedlemmarna åt vitt skilda saker. En är på väg till Skåne för Neal Morse-konsert, en skriver högskoleprov, en bakar pajer och städar, en är på 16-årsfest och en intog nyss sin frukost (vid 13). Bortsett från att jag strax ska ge mig på att städa ur syrsburar för att nya insekter ska kunna inkvarteras i dessa (Skåne-fararen har nämligen hunnit med en reptilmässa på morgonkvisten), trivs jag med min lott idag. Än så länge har jag förfärdigat en blåbärspaj och en chokladpaj, och just nu väntar jag på att den kondenserade mjölken till banoffee-pajen ska koka färdigt och bli kolasmet. 
 
Vad jag vet är jag inte lurad än, men ibland tar det ett tag att upptäcka, så vi får väl se. Detta tyckte jag dock var roligt: http://www.bt.se/mark/skene-ska-fa-trangselskatt/ . För den som saknar lokalkännedom hör det till saken att Skene har knappt 6000 invånare. 

Kommentarer
Postat av: Marre

Men åh, låter som riktigt smaskiga pajer, blir så himla sugen! Vadan denna pajmängd? Nyfiken i en strut...

2017-04-03 @ 23:28:20
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: E-K

16-årspartaj - körde på bara pajer, ingen tårta, inga kakor. Det gick utmärkt!

2017-04-09 @ 17:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0