Vila

Dessa ljuvliga dagar efter jul! Jag sover mer än nio timmar varje natt och gör inte många knop om dagarna och känner hur jag kommer igen. Ett par - tre lovdagar har jag ägnat åt studier, men häromdagen drabbades jag av en plötslig insikt. Nästa gång jag har lov (februari alltså) kommer jag faktiskt vara ledig. Det kommer inte att vara några praktiska dagar att komma ikapp med läsning eller skrivande som jag redan borde ha gjort, utan bara ledighet. Jag tror att det kommer kännas bra. 
 
Här kommer ett par bilder för att visa att det händer att jag kommer ut på promenader fastän det är superkallt och bara ljust några få timmar varje dag. 
   
 
I ärlighetens namn har det inte varit så mycket promenerande, utan mer av detta:  
Och ja, det är kakor i burken.
 
Förresten, vi har en konstig gran i år. Den luktar inte nästan någonting och fastän det är trettondag har den inte börjat barra än. Som en plastgran, men ojämnare. Saknar lukten, men barrandet - inte direkt. 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Granarna hos oss luktar inget. Jag har tagit in grankvistar flera jular och dekorerat och de har varit helt doftlösa. Hur underligt som helst. Minman förstod inte mitt gnäll över doftlösheten så när vi var i Sverige och hälsade på gick jag och bröt en liten grankvist åt honom att lukta på. "Den kan man ju göra tvål och oljor av och sälja!" utbrast han.

Inte nog med att det finns konstiga granar som inget luktar. Det finns konstiga platser där det är normalt att granar inget luktar, tydligen.

2017-01-21 @ 22:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0