Hemma

Hemma igen efter semesterns lite mer flängiga del - de veckor då vi mest kommer hem för att tvätta, sova någon natt i våra egna sängar och sedan packa väskorna på nytt. Imorgon börjar maken jobba igen, men själv har jag mer än halva semestern kvar och så gott som inga planer alls för den tiden. Får se hur det går. 
 
Ikväll var planen att jag skulle lägga ut lite kort från det vi gjort hittills, men det blir bestämt inte så. Jag gjorde iordning ett bildspel att ha som bakgrund på datorn istället och det verkar vara vad jag ids. (Möjligen tyder det på att jag kommer klara resten av semestern fint trots begränsade planer.)
 
Det händer att barnen - eller tonåringarna kanske de ska kallas nuförtiden - tycker att det är ganska bedrövligt att vara på resande fot med familjen. (Till exempel tycker de att det finns brister i föräldrarnas samspel och kommunikation när det kommer till kartläsning och navigering i nya städer. Jag vill inte påstå att de har helt fel på den punkten.) Ändå är det något med att fara iväg tillsammans som gör att man kommer sig för att umgås på ett sätt som inte blir av hemma i vardagen och vanligheten. Saker man ser tillsammans, affärer man fnissar i ihop, spel man spelar, pussel man hänger över, filmer man suckar och skrattar åt och alla andra gemensamma minnen som skapas - det kan vara värt en och annan felkörning och sur kommentar på vägen. Tycker mamman. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0