Dan före dopparedan

Julgranen är klädd, julgodiset kokat/inköpt, julmaten förberedd och huset någotsånär städat. Återstår gör inslagning och rimmande. Tänk, förra året hade vi gäster på ingång och jag var så trött, så trött. Jag trodde att det var olika saker som hänt runtomkring mig som hade tagit slut på min ork, och det var det säkert till viss del, men jag hade ju också kraftig järnbrist som jag inte visste om än. Inte undra på att det kändes lite motigt med allt julpyssel ovanpå allt det vanliga.
 
I år firar vi julafton utan en enda nattgäst för första gången. Det känns väldigt märkligt och ganska så tomt, måste jag säga, men också lite skönt och avlappnat. På annandagen däremot blir det full fart med hela min storfamilj. Inte så tokigt att hinna med båda delarna, tycker jag!
 
Nu ska jag resa mig från datorn och se efter om köksgolvet torkat. Marsipanfigurerna är ännu inte gjorda, nämligen. Barnen gör massor av marsipanfigurer varje år för att det är så roligt. Sedan har vi marsipan kvar hur länge som helst, för ingen är särskilt intresserad av att äta figurerna. Så strax ska de få sätta igång uppe i köket, medan föräldrarna förvandlar vardagsrummet till inslagsverkstad. 
 
Så ser vår kväll ut. 
God jul till dig och de dina! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0