Morran

Hej! 
Jag heter Morran och har haft en tråkig vecka:
- Att jobba har känns tungt och oinspirerat.
- Promenaderna är kalla och halkiga så jag får gå sakta, sakta.
- Det är småtrist och tar sjukt lång tid att få undan julen - samla ihop julsaker, stoppa i lådor, bära ner i källaren, stryka gardiner och jag vet inte allt. Trött i ryggen blir man också. 
- Ett par betalningspåminnelser har landat i brevlådan, och jag står som ett frågetecken inför att det händer fast jag betalar och överför för glatta livet.
- Nu har det börjat hända att jag "hör" knackningar på dörren mitt i natten och får gå upp och kolla så att polisen inte står där med ett dödsbud eller så. (Så'nt där sätter sina spår...) Dessbättre har de inte gjort det, så i det stora hela får det väl gå in på pluskontot ändå.
 
Nu ska jag ge mig på att hitta en bra sak för att kompensera för varje sak jag just har gnällt på:
- Min nya klass är ovanligt liten = lugnare lektioner, mindre administration och färre bedömningar. 
- Varm choklad och filtar.
- Att hitta fina loppisfynd som man hunnit glömma över julen och får ställa i fönstret igen. (Skulle tagit kort om det inte var så mörkt. Och, för all del, om kameran inte låg på jobbet.)
- Att sonen med flickvän överraskade med att ha diskat när jag kom hem från jobbet häromdagen. 
- Att mitt i veckohandlingen stöta på någon och få prata några minuter om saker som faktiskt betyder något.
 
Imorgon: Söndag, är med och fixar kyrkfikat.
Nästa vecka: Förhoppningsvis mer inspiration. 
 
Ha det gott!  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0