Bloggandet

Så sitter jag här igen och knappar planlöst fram lite ord på skärmen. Det är inget särskilt som ska förmedlas, inget budskap som behöver framföras - och lika väl är det, för under min långa bloggtorka har läsarskaran krympt från liten till i det närmaste obefintlig. Så varför skriver jag? Kanske för att jag själv tycker att det är roligt att bläddra tillbaka i bloggen och se vad som hände för ett eller två eller ännu fler år sedan. Ganska snart har jag haft min blogg i tio år, så det finns en hel del minnen här. T.ex. hade google kakmonstret på sin startsida 5 november 2009. Bara en så'n sak. Eller så skriver jag för att hålla igång mitt nöjesskrivande litegrann iallafall, till den dagen då jag till slut får en idé och vill börja skriva en bok eller sådär. Eventuellt kan det vara så att jag skriver för att jag tänker bättre när jag formulerar mig "på papper", eller åtminstone tänker mina tankar till slut även om de inte blir bättre för det. Kanske är det bara ett sätt att fördriva tiden när jag är rastlös, vad vet jag. Vad det än är som driver mig att skriva har det räckt för nästan tio års bloggande, så helt meningslöst kan jag ju inte tycka att det är. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marre

Relaterar, speciellt det där med läsarskaran 😅

2018-11-27 @ 12:30:18
URL: http://arinya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0