Hejdå, januari!

Snart är sista dagen i första månaden över, och det kan jag leva med. Det är svårt med peppen i januari, så att säga, men vi har försökt blanda in lite skojigheter i "men det här är ju ett nytt år varför är inte allt bättre"-smeten för att få någon energi. En helg i Dalarna med goda vänner, till exempel, vad sägs om det? Den praktiskt lagda kan möjligen påpeka att januarihelger inte är de bästa för långfärder, men med en bra spellista, trevligt resesällskap och extra spolarvätska i packningen går det bra. Dalarna är fint (har du varit vid Siljan?) och vännerna är bra. Jag tror bestämt att jag fick ett par nya vänner också, storlek mindre.
 
Promenerandet har gått dåligt. Det är inte lockande alls att ge sig ut i mörkret, kylan och halkan efter jobbet och då låter jag bli. Idag fick jag mixtra lite med mina arbetstider pga ett hasteligen insatt möte, så jag kunde ta en promenad på förmiddagen, minsann! Blåsigt och eländigt var det, men att bli lite genomblåst då och då har ju också sin charm. 
 
Och nu några foton från den gångna månaden:
Lämplig inomhusaktivitet: göra minimala saker med cernitlera!
 
Iskristaller - kantiga och symmetriska och ... coola ...
 
Lite suddig bild, men en dag när jag gick runt sjön var grenarna i strandkanten inklädda i ett ganska rejält islager. Jag blev så fascinerad att jag faktiskt lade mig raklång på marken för att komma åt att ta kort. Såg säkert väldigt graciöst ut. 
 
Isdroppen ser ut som en liten halogenlampa men är fin ändå och solsken ger ju sådana färger! 

Det finns blommor att fota på vintern också. Vissna för all del, men i någon bemärkelse blommor ändå. 
 
Ofta går jag från jobbet precis när solen är på väg ner. När jag väl är hemma är det mörkt, så jag får nöja mig med att ta fram mobilen och ta kort medan jag väntar på bussen. I förrgår låg det dimma över isen på Åsunden. Det var svårt att fånga med mobilen, men man ser litegrann iallafall.
 
Och det var januari, det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0