Burk 5

Som den trogna läsare av min blogg som mamma är, har hon påmints om min burkmani, och förra veckan förärades jag mormors skorpburk. Jag minns inte mycket av mormor, men jag tror att mitt ständiga sötsug åtminstone delvis är ett arv från henne. Iallafall inkluderar de få minnen jag har bakning, godis och läsk. Och klädnypor, faktiskt, men det är en annan historia. Därför känns det helt följdriktigt att mamma fyllt burken med kolasnitt segare än jag någonsin lyckats göra dem.



Svärmormor har en fantastisk vällingburk från 50-talet stående i sitt kök. Tänk om jag skulle tipsa henne om min blogg...


Kommentarer
Postat av: mozter

En bild som föranledde värsta nostalgikicken!

Långskorpor med smör doppade i kaffe med mycket mjölk. Utsökt.



En svärmormor som har dator alltså?

2009-04-05 @ 16:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0