Lärare

Så var man lärare då. Med egen klass. Jag kan inte ens släppa in den i klassrummet än, för mitt nyckelkort fungerar inte, och jag kan inte en handfull av namnen, men lärare är jag. Just nu håller jag på att baka en tigerkaka, för imorgon ska klassen ha ett litet knytkalas för att fira påsken. Borde kanske ha kommit på något mer traditionell svenskt, men så var det det där med tid och ork. Och tigerkaka är iallafall mer svenskt än vad det är arabiskt. Eller?

Förresten kommer jag, som är utan erfarenhet och inte utbildad för exakt det jag jobbar med, få högre månadslön än maken, som är betydligt mer meriterad inom sitt område. Det skulle man kunna uppröras över, men jag tycker nog snarast att det är lite kul...


Kommentarer
Postat av: Marre

Heja, lärar-Emma-Karin! Vad spännande att du är lärare nu. Kör hårt! :)

2009-04-16 @ 11:41:48
URL: http://arinya.blogg.se/
Postat av: Anonym förkunnare

...tycker snarast det är fascinerande hur uselt betald en pastor kan vara - nått måste va fel när den som är utbildad för sitt jobb och har typ 10 års erfarenhet får lägre lön än en som utan erfarenhet tar ett (dessutom kommunalt!) jobb hon egentligen inte har den rätta utbildningen för... Skamligt!

2009-04-16 @ 16:42:24
Postat av: jag

Kära anonyma förkunnare,

jag undrar om det verkligen kan vara så som du beskriver sanningen. Det tycks mig som en allvarlig anklagelse att komma med utan att kunna exemplifiera med verkliga fall. Att du därtill antyder att kommunalarbetare generellt sett är lågavlönade gör det än svårare att ta din kommentar på allvar.



;)

2009-04-16 @ 16:57:11
Postat av: Mia

Har ju glömt att säga GRATTIS!!!! Vad roligt att du är lärare nu och får praktisera ditt jobb! Och mer lön än mannen, ja, det har jag med och ändå är JAG underbetald... Ha det Mia

2009-04-17 @ 20:56:59
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0