Villekulla

Igår upptäckte jag ett fantastiskt café, som det är så gott som min plikt som emmakaka att tipsa om:
Café Villekulla i Göteborg. Inredningen är som i en saga av den gamla typen - belamrad, rörig, detaljrik och oerhört charmig. Och menyn: Kakbuffé! Missa för allt i världen inte deras cheesecake, och gör inte samma misstag som jag. Jag sparade den till sist, men med blåbärspaj, tiramisukaka, äppelpaj, kärleksmums och äppelkaka i magen blev jag tvungen att lämna sista tuggorna på tallriken. Närmast ett brott.
 
I övrigt utnyttjar vi vår barnvaktshelg till strosande, minigolf, konstmuseum, saluhall och prat. Tänk,vi har hunnit småprata, och inte bara överfört viktig information om det för dagen aktuella. Härligt!

Så småningom får jag kanske möjlighet att visa ett par bilder från vår sköna helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0