Falla

Strukturer och vanor, det är grejor, det! Ibland kan jag fundera på ifall jag har drag av autism - jag gillar att veta vad som ska hända, och var t.ex. inte särskilt förtjust när vi i skolan gjorde utflykter som rubbade på det invanda. Med åren har jag dock lärt mig att jag fixar att ta dagen som den kommer, och lider inte ens alltid av nya, obekanta situationer. Dock känns det som att jag för närvarande tar steg ut i det okända nästan varje dag, och det är för mycket. Det skulle vara skönt att ha blivit rutinerad som lärare; att ha erfarenheter att falla tillbaka på.

Men tar jag mig igenom detta första år, då klarar jag vad som helst sedan!


Nej tack, inte varje dag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

:) Faktiskt gjorde jag ett seriöst webbtest för att se om jag kanske hade Aspergers syndrom. Jag har inte Asperger. Jag får leva med att jag helt enkelt är lite konstig, alldeles av mig själv.



Men om detta är ditt första år som lärare förstår jag dig. Jag antar att du inte har fått någon mentor. När jag började jobba som läraren var stressnivån hos de nya som hade en erfaren lärare som mentor mycket lägre än hos de som inte hade mentor. Well, du är så trevligt begåvad så du fixar alltihop ändå.

2009-08-28 @ 16:13:59
Postat av: Marie Breskic

Oj! Det var ju jag som kommenterade nyss.:)

2009-08-28 @ 16:25:21
URL: http://mariebreskic.blogspot.com
Postat av: Jag

Ryktet säger att jag ska få en. Undrar om axelmassage ingår?

2009-08-28 @ 21:22:46
Postat av: Mia

Oh, tänk att det finns en film som vi båda gillar =) Stefan tycker den är urtrist och har inte ens sett färdigt den ;o) Vill ha den!!!! Jag lånade den av pastorsbarnen nu i helgen. Hoppas du orkar med ditt jobb!!! Och att du får en handledare snart! Är ju ett måste egentligen! Om du kommer hit kan jag massera axlarna på dig ha ha!

Kram

2009-08-31 @ 12:34:11
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0