Pavarotti

Min musiksmak är ganska enkel. Jag tycker om det som får mig att rysa av välbehag; det som riktigt suger tag i mig; det som gör mig glad eller vemodig. Helt enkelt. På senare tid verkar jag kunna räkna dit en kategori som tidigare lämnat mig oberördt - opera. Maken gav upp sina försök att skola mig i opera för många år sedan (jag vet inte varför han inte gjort detsamma när det gäller metal), men nu, plötsligt, får jag gåshud när jag hör Paul Potts eller Malena Ernman. Frågan är om det krävs ett tävlingsmoment för att jag ska fastna, eller om min smak har breddats, mognat eller förädlats. För att ta reda på det experimenterar jag, och nu går Pavarottisamlingen i stereon. Än så länge är jag ganska oberörd, så förmodligen är jag lika enkel som förr och inte ett dugg breddad, mognad eller förädlad. Håhåjaja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0