Läget

Än så länge går bloggandet inte så bra. Jag inväntar Ämnen och Inspiration, och ska man uppdatera bloggen ofta är det uppenbarligen fel taktik. Dessutom har jag även börjat orientera mig på Facebook, och det är fortfarande nytt och spännande. Men såhär är läget iallafall:
Jag söker jobb och får bekräftelser på att jag sökt dem. Egentligen är jag bara halv- eller trekvartssugen på att börja jobba, men både erfarenheterna och pengarna vill jag ju ha... Vi har råkat bli några av dem som missgynnas av regeringens arbetslinje (regeringen som jag var med och röstade fram, men det kan jag återkomma till senare), då min makes arbetsoförmåga ifrågasätts (han har varit sjukskriven dryga månaden pga stressymptom). Trots läkarintyg kan vi komma att förlora en månadslön, och det är förstås klart kännbart. Suck! Och alltså blir det ännu viktigare att jag får jobb snabbt. Så jag leker inte bara med Facebook om dagarna; jag söker jobb också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0