Tillbaka

Hej, nu är jag här igen! Under min ofrivilliga bloggfasta har idéer och ämnen forsat fram som aldrig förr. Dessvärre har de flesta tankar obehindrat forsat vidare, men ett par inlägg ska jag väl kunna få till de närmsta dagarna.

Idag har jag varit hos frisören. Jag hade tänkt mig en förnyelse av det djärvare slaget (=lugg), men jag har mötts av så föga entusiasm när jag yppat tanken för bekanta, att jag fegade ur och ser ut precis som vanligt. Lite mindre sliten, bara. I håret iallafall. Jag kanske ångrar mig så intensivt att jag själv sätter saxen i håret, och sedan skyller jag mitt utseende på er konservativa luggvägrare. Tänk på det ni! 

Jag passade på att kolla in utbudet i stadens butiker, och hamnade i kö med en moder med en son, ca 8 år och en något yngre dotter i släptåg. "Vi kan gå till Stadium sedan", sade modern, med det gamla goda svenskuttalet av butikskedjans namn. "Vad sa du?" sporde dottern förvirrat. "Hon menar Stejdium" förklarade den världsvane storebrodern. "Jaha!"  sade tösen, funderade en stund, och frågade sedan "Mamma, varför sa du Staaadium?". Jag log brett, men jag hörde allt att min medmoder suckade när hon svarade att man kan säga så också. Barn är alldeles för bra på engelska idag, så därför gläder det mig att min brorson rättar mig när jag säger Biggels - han tycker fortfarande, med en nioårings starka övertygelse, att det heter Biggles. Och gärna för mig, som stolt och utan tvekan säger Leeevis, Evrovisjon och Korn-fläcks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0