Burk 15

Ett riktigt skruttigt kort - det var vad jag ville åstadkomma. Alltså ställde jag helt resolut ner burken framför datorn och brydde mig inte ens om att resa mig för att tända i taket. Men när kortet skulle publiceras, kunde jag hålla fingrarna i styr? Nix, vips var kortet beskuret! Men ganska dåligt är det väl ändå?

Denna burk är på något vis lite överkäck (även om man bortser från elgitarrsmagneterna - som kan blinka - och Aladdin-pennan), med sitt träplanksmönster och tryckta sötmandels-ettikett. Varför ska den se ut som en tunna? För att tunnor fordom var sötmandlars gängse förvaringsplats, eller bara för att det går att göra så att en burk, med lite fantasi, ser ut som en tunna? Hursomhaver är det en bra pennburk, och den är fådd där jag även fyndat burk 2 och burk 10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0