Klant

Maken trodde att han var klantig som lyckades välta ut ett glas med vatten vid middagsbordet, och en stund senare, slå ner ett annat glas i golvet så att det gick sönder (glaset, inte golvet). Nu har jag dock petat ner honom från förstaplatsen i klantmästerskapen, genom att tömma ut min mugg med varm choklad över skrivbordet. Tilläggas bör, att vårt skrivbord hör till den sorten som ibland ursäktas med en vitsig skylt med text av typen "Ordning är bara för idioter - endast ett geni behärskar kaos" eller "Rörigt skrivbord - rörig hjärna. Tomt skrivbord - tom hjärna". Följdriktigt har jag sanerat skrivbord en lång stund nu - under och på dator, skrivare, vägg (inte under i det fallet), papper, skivor, kamera, pennor, golv (inte heller där under) och inte minst sladdar. Får se om musmattan någonsin återhämtar sig. 

Så kan en riktig klant fullborda sin dag.  

Kommentarer
Postat av: Henrik Steen

Tack gode Gud! Vilken tröst att ni också är ena klantiga puckon, så att inte vi behöver känna oss ensamma! Det där låter som en vanlig middag hos oss!

kul att hitta din blogg me. Nu ska jag bara hitta makens (din, inte min).

2009-09-10 @ 18:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0