20%

Den här dagen motsvarar 20% av en arbetsvecka, och för min del är det de procenten jag inte jobbar. Jag har bett att få dra ner lite (snart kan det bli ännu mer). Orsak? Det känns helt enkelt inte som att två heltidslöner är värt all trötthet och allt krångel. Det är en stor lättnad att ha en lite kortare arbetsvecka, tycker jag, och förundras över att jag får vara hemma så här i lugnet en vanlig veckodag.

Dessvärre har jag kanske satsat lite högt när jag i tankarna har planerat allt jag ska hinna med under dagen, helst redan innan barnen kommer hem från skolan. Nästa vecka ska jag komma ihåg att planera in minst en timma med en god bok också. Veckan därpå börjar högskoleterminen (jag ska läsa in lite ämneskunskap), så då kan jag inte längre välja mina goda böcker själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0