Idag

Idag...

...har minstingen börjat ettan, fått en ros och blivit fadder för ett förskolebarn. Lyckan är total. Igår jublade hon vid sängdags, för att hon äntligen skulle få gå och lägga sig och snart vakna upp till första skoldagen. Faktum är att även hon som började trean och han som började femman verkar mycket nöjda med att skolan har börjat. Vad glad jag är för att de trivs så bra!

...har jag fått nya elever. Sju språk i klassrummet, åtta om man räknar svenska. Spännande. Och nervöst.
Jag gjorde också ett inhopp i en grupp med nästan bara elever jag haft förut i olika grupper. Det var roligt!

...väntade mig en rosbukett här hemma, utan särskild orsak. Det är den bästa sorten!

...tog jag jobb med mig hem, och längtade väldigt efter att bli klar med det. Nu, när jag är tillräckligt klar för idag, undrar jag vad jag hade tänkt att göra med resten av kvällen. Det lutar åt sömn, efter en stund med "Flyga drake" (boken, inte filmen). Godnatt* på dig!




*eller godmorgon eller vad som passar just nu.







Kommentarer
Postat av: Marie Breskic

Så här läste jag:

"Jag gjorde också ett inhopp i en grupp med nästan bara levande elever..."



Flyga drake har jag läst. Nej, jag tänker inte uttala mig om den medan du är mitt i den.

2010-08-22 @ 21:14:08
URL: http://mariebreskic.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0